Thursday, February 10, 2011

Telinga berasap. PEDAS.

Assalamualaikum.

Konon hari Jumaat terus bagi salam. heh. Hari ni semangat bertanam-tanaman belum lagi habis. Ingat tak pasal aktiviti semalam? Sebenarnya selain daripada pokok kaler turquoise tu aku ada beli satu lagi jenis pokok. Yang ni untuk letak kat rumah pulak. Nak tau pokok apa?

Jeng jeng jeng!

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ok cukup. Tak saspen pun okeh.

Sebelum tu nak tunjuk yang ni dulu.


nampak sudu kat tepi tu? Ni bukan ubat ye adik2, ni baja.





Try me

 Inilah pokok yang aku beli. Namanya Capsicum frutescens. Tak pernah dengar? Susah nak sebut? Tak pe sebut saja cili api atau cili padi atau lada jarum atau lada tunggeng (hahaha kan buah dia memang terbalik). Macam kecoh je kan padahal beli pokok cili je. Sebenarnya ni kali ke 5647 aku cuba nak tanam pokok ni tapi tak pernah menjadi. Orang kata biar start dengan yang senang-senang dulu pastu kalau nak tanam pokok getah ke durian ke senang ah.

Semangat tau bangun-bangun je pagi terus terjah PC aku ni. Comel tak panggil pokok cili PC je? koya. Tokey semalam cakap letak baja 2 sudu je jangan lebih nanti pening pokok. Teringat bila aku tanya spokesperson tu pedas tak cili ni. Dia cakap amik ah try makan satu. pfffffttt.

Korang tolong doakan ek PC aku ni hidup subur aman damai cepat membesar dan banyak hasil. Nanti kalau buah lebat aku bagi la sorang satu buat kudap masa tengok berita jam 10.


BABAI.


5 comments:

ciknecr said...

wahh semangat nampak.. tak sabar nk tgk PC ni membesar ngn baik skali..

alyaa kamil said...

boleh tnam kat hostel tak?eheee

CikKaikazie said...

elia:
tlg jaga pokok aku leklok.tlg siram pagi2 incase tuan dia xigt.tlg jaga kucing klabu tu jgn smpai mkn pc aku...

alya:
boleh je kot.senang nk masak megi xyah susah2 kuar beli cili kan?

parkker said...

Test skali tengok,ada pedas ke x PC tu..ciput jer...hahaha

Unknown said...

rajin nye bercucuk tanam dalam pasu.hehehehe