Monday, March 28, 2011

Biasalah budak belum baligh memang macam tu.

Salam.


Mood sangat down hari ni. sangat-sangat.


Pernah tak korang rasa nak marah orang tapi takleh orang tu takde depan korang?

Pernah tak korang loya nak muntah bila kena maki hamun dengan orang lain?

Pernah tak korang pelik sebab sepatutnya bukan korang yang kena maki tapi sebab korang yang angkat phone jadi koranglah mangsanya?

Pernah tak korang menggigil nak pitam sebab kawal perasaan daripada nak mengamuk balik kat orang tu?

Pernah tak korang rasa lepas kena marah nak lari balik rumah kemas kain baju dan hantar surat resign hari tu jugak?


ya aku sedang alaminya. dan ya aku kena marah. (macamlah tak pernah kena marah sebelum ni kan). memang penipu besar la kan sepanjang kerja tak pernah kena marah. kerja kat mana-mana pun sama. kalau bukan bos yang marah, mesti kawan-kawan satu office. tak pun kalau deal direct dengan customer percumalah kena tadah telinga kan.

ni kali kedua (kot?) aku rasa depressed macam ni. kali pertama dulu sebab kena maki dengan customer yang maha bekeng siap nak datang baling meja kat muka aku. nasib baik tak jadi kalau tak harus berkampung kat spital. hikhikhik... eh kata depressed? boleh gelak ketawa gumbira lagi. *pujuk diri sendiri*

kali ni aku macam tak boleh terima sebab dah sah lagi confirm benda tu jadi bukan salah aku. tapi customer is always right kan? so kena buat-buat terima lah. WAK LUUU!!! kalau customer tu jenis beradap sopan memang tak kisahla kan. ni jenis yang dah tahu diri tu bodoh tapi sombong memang tak ahhhh. minta maaf aku cakap dia bodoh tapi kenyataannya memang macam tu. aku tahu tahap pendidikan dia macam mana jadi jangan salahkan aku keluarkan perkataan tu.

sebab tu bila dia maki hamun aku senyap je. kalau aku lawan balik maknanya aku dua kali lebih bodoh dari dia. kalau aku marah pun aku marah dalam blog je, aku kan sopan *tetibe*. jadi biarlah dia menjerit sorang-sorang kat dalam phone sebab aku letak gagang atas meja muahahahaha. tu pun boleh dengar lagi suara dia okeh. pakai mic ke hape ntah.

tak payahlah nak perli-perli aku cakap semua staff kat sini mesti cepat kaya sebab makan duit haram macam tu.

ehem ehem...

adik helmi (haa kan aku dah reveal nama kau!), nak tanya sikit. masa datang sini dulu berapa ribu awak bayar ye? eh tak bayar? oooo tajaan rupanya... WEH KO TU DATANG SINI ORANG SPONSOR LAGI NAK BANYAK BUNYIK!!!

tarik nafas.

*astagfirullahalazim*

jangan bagi can setan berparti. kawal perasaan.


banyak lagi sebenarnya ayat-ayat power keluar dari mulut abang sore sedap ni. siap dengan cadangan-cadangan bernas macam mana nak mantapkan prestasi kerja aku. kalau dia belajar tinggi sikit mungkin dia boleh jadi bos aku sekarang.tapi sebelum jadi bos aku, aku nak suruh dia masuk kelas kesedaran sivik atau hafal lagu siti nurhaliza yang budi bahasa budaya kita tu. eh terkutuk lagi.

dahlah lagi banyak aku tulis lagi banyak ayat lemak manis keluar kang.


babai adik helmi. nanti  tunggu i datang dalam mimpi u malam ni. aummmm!!!


PosLaju : eh baru perasan kali ni dah tak nanges bila kena marah. WOOOHAAAAA!!

5 comments:

Nini Hartini said...

tini pernah kena maki ngn bos depan customer. Pdhal salah bos. Lepas kena maki, keluar dr bilik bos, tini cari draf surat yg bos suruh tini buat. pastu depan2 customer tu tini bg draf tu kt bos. dan bg surat resign. Masa tu surat resign mmg dh tersedia dlm pc, tinggal print out je. hehehe..malu kau bos. padan muka.

kdg2 klu kita ni penyabar sgt, mmg jd mangsa buli lah jwb nye. huhu

noa said...

oh tidakkkk!!!!
jgn datang dalam mimpi akuuuuu

eh silap silap, nama ku bukan helmi, lupa pulak :p

ENTRY HOT : 2+1

CikKaikazie said...

tini :
gangguan2 macam ni memang melemahkan semangat nak kerja.kalau dapat bos supportive takpe.kalau tak tak dapek nak nolonglah...

btw tini mmg beranilah heheheh

CikKaikazie said...

nora :
baru je nak tanya, ingatkan dah tukar jantina opps!!

Nini Hartini said...

customer ni, mentang2 kita kena hormati dia, mcm tu lah jadinya. byk bersabar je lah..hehe...