Wednesday, September 29, 2010

Paksaan Beraya

Hari ni hari raya.

Maksud aku sambutan hari raya di HQ. Tapi aku masih di ofis, selesaikan kerja-kerja yang berdateline semalam tapi sebab tak mampu siapkan terpaksa pandai pandai ubah dateline ke hari ni. Jadi dengan sisa semangat serta misi dan visi kerja yang dah tinggal -ve infiniti, aku terpaksa kerahkan diri untuk siapkan hari ni dan akhirnyaaaaaaaa fuuuhh lega dah siap!

Kenapa -ve infiniti?

Orang yang tak melalui apa yang aku rasa tak kan dapat rasa apa yang infiniti tu. Mungkin ada yang anggap aku tak cerdik sebab cerita masalah dalam blog (eh ada orang baca ke blog aku??) tapi disebabkan ni blog mak jadi suka ati mak la nyah nak crite apa pon kan?kan?bak kata azwan ali tu..ade aku kesahhh???

Ok. Sebelum blog ini menjadi hancur  aci main calit-calit jari *amboi amboi amboi* baik aku meneruskan segmen keluh kesah bersama mak esah ini. Sebelum ni aku percaya buat baik dibalas baik. Sekarang pun aku masih percaya. Sikit pun aku tak harapkan apa yang aku bagi / sumbangkan pada rice cooker (baca:periuk nasi) akan dibalas kembali dengan secara besar-besaran. Tak. Tak balas pun tak pe. Aku tak kecik hati. Tak dengki. Tak busuk hati.
Tapi...

Kenapa bagi tuba pada aku?
Kenapa tambah garam pada luka aku?
Kenapa??
*Sighhhh~~~

(cik gegel)
Selama hampir 3 tahun aku cuba jadi yang terbaik untuk beras (baca : bos) dan juga antah-antah (baca : staf) sebab aku nak buktikan pilihan beras untuk hantar aku ke sini tak salah. Walaupun aku dipulau oleh antah antah sekalian aku masih steady, masih ke rice cooker tersengih-sengih macam kerang buruk yang busuk buat-buat muka tembok tegur orang sana sini. Tapi bila balik rumah tercebik cebik nangis sorang-sorang dalam kereta. Walaupun dimaki hamun oleh ex-antah 5 minit sebelum berbuka puasa pun aku masih ok. Tergugat sikit bila dicarut oleh salah seorang bapa pelajar tapi aku tetap ok.

Ex-antah yang beradap sopan maki hamun orang 5 minit sebelum berbuka
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Aku sangat sedih.SERIUS.



No comments: