Friday, September 24, 2010

Intro Pengenalan

Dulu masa belum celik it ada blog selalu ada saja bahan yang terngiang-ngiang di otak dan telinga minta dikeluarkan. Salah satu sebab mengapa blog ini diwujudkan ialah bila berlaku sesuatu kejadian on the spot depan mata aku suka menghuraikan (elaborate wtf) kejadian tersebut akan berakhir dalam versi yang sebaliknya dan semuanya aku simpan dalam memori kepala otak.Memandangkan aku sedar yang kapasiti otak aku bukanlah sebesar mana dan cepat lupa akan banyak perkara akibat makanan kegemaran adalah semut, maka aku perlukan sesuatu atau tempat yang dapat melampiaskan segala kejadian/peristiwa/situasi tersebut. Faham tak kaitannya? Ke tak de kaitan?Kalau tak faham tolonglah buat buat faham. Aku dah malu ni.*bergulung dalam selimut*.

Oh belum cerita lagi bagaimana yang aku maksudkan versi yang sebaliknya. Macam ni, contoh kalau tengah pergi atm nak cucuk duit dan beratur panjang-panjang untuk tunggu giliran tiba-tiba bila sampai giliran kau mesin out of service.Sure kau rasa nak terbakar kan?Masa tu segala ayat-ayat manis carutan akan keluar sambil tangan pura-pura pegang henset sebab tak tahu nak pegang apa.Aku selalu bayangkan kalau jadi macam tu aku tak akan jadi bodoh pegi beratur kat lane lain untuk mengelak kejadian yang sama berulang. Apa yang aku harapkan pegawai bank itu akan datang bawak cash keboomm depan mata aku dan suruh ambik berapa je yang aku nak sebagai tanda minta maaf kerana telah memalukan aku.Untuk lebih memaniskan keadaan pegawai itu hendaklah masih bujang dan hensem.Eh perlu ke?hahahah.

Sebab kedua kewujudan blog ini ialah bila update status di facebook aku suka elaborate (eh bukan dah cakap perkataan ni tadi?) panjang-panjang dan akan menyebabkan friendlist akan berasa sangat annoying bila tengok status aku je yang penuh di wall tu. Jadi untuk mengelakkkan semua kawan-kawan aku muntah darah setiap hari membaca status meraban aku jadi baiklah aku mencari alternatif ini. Mulia kan aku?

Aku tak mengharapkan blog ini menjadi glemer famous popular terkenal macam blog2 yang ada sekarang. Aku berblog adalah untuk aku. Untuk rujukan di hari tua. Dah kata kapasiti memori tak sebagus mana jadi haruslah ada backup plan (kau ingat tengah buat projek juta juta ke weh?). Dan juga untuk dibaca bersama suami selepas bertadarus malam-malam sejurus selepas menidurkan anak-anak kami.Ya sangat gedik aku tahu jangan lempang aku.

Nah amik entry pengenalan panjang tak cukup tanah dari aku. Harapnya akan dapat tunjuk ajar dari otai otai bloggers sekalian. Nak kutuk boleh juga. Aku terbuka.JUMPA KAT SIMPANG NAK??
ADIOS.

No comments: