Thursday, September 30, 2010

Kenduri-kendara Anak Dara

Hari ni tak mo emo emo lagi ye. Senyum je walaupun dah tahu ia memang palsu. Asalkan orang lain xtahu jadi tak pe.*smile*


Anda pernah pergi kenduri kawin? Apa tak pernah?? Ohhoo saya ingat saya sorang yang kolot kuno ketinggalan zaman tak suka pergi kenduri kendara bagai. Kenapa saya tak suka? eh baru perasan entry kali ni guna ganti nama saya. heheheh comel taw...


Ramai orang pernah cakap, kalau kita tak pergi kenduri kawin orang nanti kita kawin tak de orang nak datang kenduri kita. Oh sama macam karma kan? Gila jahat betol. Ada pulak main balas-balas gitu. Ingat ni zaman pantun pecah kaca pecah gelas ke? Kenduri kawin skang dah tak pakai gelas kaca la suma pakai polestrin je senang nak campak ke luar pagar bila tengok tuan rumah tak perasan. Saya teringat dulu-dulu ada satu kes (tak ingat form berapa) Ma ajak teman gi bandar nak beli barang dapur. Masa tu perasaan tak suka berjalan tu memang ada tapi memandangkan kesian dekat Ma kena beli barang sorang-sorang gagahkan jua diri ini. Tapi tahukah anda ke mana Ma telah bawa saya? wahh bunyi macam suspen tapi sebenarnya tak. Ma bawak saya pergi kenduri kawen anak kawan dia! Huh sangat mysterious tau. Ma dah tau kalau cakap terus terang memang saya takkan ikut jadi dia buat plan B. Jadi memuncunglah sepanjang kenduri tuh sampai balik umah.Bila ingat balik sangat buruk dan hodoh perangai tersebut. Kalau ada adik-adik baca tolong jangan ikut okeh?


Seumur hidup ni boleh dikira dengan jari sebelah tangan berapa kali saya menghadiri kenduri kawin. Baik undangan sahabat handai, kaum keluarga, jiran tetangga, orang-orang sekampung dan undangan lain (ko ingat ko retis ramai sangat nak jemput g kenduri dorang?)

2006. Antara kenduri terawal yang saya hadiri tanpa paksaan Ma hehehe..

Eh kenapa gambar first tak ditwirlkan? hahhaah gila malas nak pusing. Maaf kenapa muka-muka di atas terpaksa ditempek di sini.

 Kenduri rakan sekerja. Excited nak pergi sebab excited nak tengok deco majlis dia sebab dia excited nak kawin jadi suma nak buat sendiri dari pelamin, hantaran, goodies, baju suma-sumala. Tolong jangan kira berapa kali word excited dalam ayat tadi dan sila abaikan kualiti gambar henset cap ayam kampung golek.
Dasar pemalas nak edit. Ni adalah latest kenduri yang saya attend (semalam heheh) lepas kenduri terus gi tengok Magika hehehe

Tu cerita pasal kenduri kahwin. Tapi sebenarnya bukan kenduri kawin je yang saya sedaya-upaya cuba elakkan, kenduri kendara yang lain juga termasuk sekali. Sebab tu mungkin kawan-kawan sekolah rendah, menengah, matriks or uitm tak pernah tengok muka ini dalam sebarang majlis reunion / perjumpaan semula / majlis raya etc etc. Saya tak ada jawapan spesifik kenapa saya tak suka ke majlis-majlis seumpama itu. Nak kata boring sebab majlis formal or banyak protokol, reunion biase-biase tepi sungai pun saya tak suka, kawan lama ajak jumpa kat kedai makan pun beribu alasan saya bagi. 


Ntahlah, dah memang jenis kera sumbang kot?


No comments: