Wednesday, January 19, 2011

Cerita orang lain. Bukan rumet sendiri.

Ramai yang cakap kalau nak jadi cikgu kena bawak banyak-banyak bersabar. Mula-mula aku agak blur bila dengan ayat tu. Nak bawak sabar tu pegi mana? Nak bawak dengan apa? Kena naik flight ke? Macamana kalau tengah semangat nak booking flight paling murah dan dah sampai last stage tiba-tiba berukben disconnected? Tak ke rasa nak maki semut-semut di sekeliling? Janganlah menyimpang jauh sangat dari lakon layar asal, sila kembali ke pangkal jalan.

Walaupun selama ni profession cikgu tak termasuk dalam list cita-cita dari sekolah rendah, tapi hari ini aku berpeluang merasai pengalaman kerjaya yang selalu diibaratkan sebagai lilin yang membakar bulu ketiak anak-anak didiknya. Tapi frust juga rasanya sebab boleh jadi cikgu untuk hari ni je. Hari guru pulak lambat lagi kalau tak boleh merasa macamana perasaan excited berlumba-lumba siapa dapat hadiah paling banyak dari student. Biasanya yang paling banyak tu yang paling 'in' dengan student atau yang paling glemer kononnya.

Tapi untuk anak murid aku ni janganlah tunggu hari guru baru nak membelanja gurumu ini. Hari biasa pun boleh. Cakap saja di mana dan bila. I'm available at anytime anyplace bebeh!

Pesanan penaja :

PROSPERITY BURGER MASIH RANCAK DI PASARAN.

Sekian terima kasih.

3 comments:

ciknecr said...

cikgu sangat baik..kalau cikgu belanja anak murid, cikgu tersangat sangat baik..

parkker said...

nak jd cikgu ni kenalh ikhlassss skit...br berkat ek cam sy..huhu.

CikKaikazie said...

ciknecr:
cikgu dh cukup baik.bg pluang org lain buat baik kumpul pahala.

parkker:
ikhlas la ni tak nampak ke IKHLAS nih?