Monday, July 18, 2011

Tikam Belakang



setelah hampir lima bulan baru aku tahu siapa backstabber itu. loser yang amat rasanya. lima bulan dulu DIA yang peluk aku, tenangkan aku bila aku depressed dengan keadaan sekeliling. depressed sampai hantar surat resign tapi DIA datang pujuk. hari-hari DIA akan tanya khabar, hari-hari DIA cakap DIA sentiasa ada untuk aku.

bos hr panggil minta penjelasan tentang surat, aku cerita apa yang mampu aku cerita.surat kena reject sebab big boss tak approve. tapi aku masih depressed. aku tetap rasa aku takkan sanggup berada di sini lagi.

DIA datang lagi pada aku. bagi semangat untuk aku kuat. masa tu semua yang dia cakap aku percaya. aku cerita  semua pada DIA. eh semua ke? heh walaupun tak semua tapi DIA tahu most of the story. DIA kata aku boleh percayakan DIA. apa yang aku ceritakan semua off the record. DIA takkan beritahu siapa-siapa even boyfriend sendiri walaupun boyfriend DIA kerja satu ofis. kata-kata yang terbukti palsu sekarang.


hari ni baru aku tahu kisah sebenar di sebalik kejadian lima bulan lepas. apa yang aku ceritakan seakan-akan direkod untuk diceritakan berulang kali kepada bos, big boss, boyfriend dia, orang-orang lain dan entah siapa-siapa lagi yang aku tak (belum) tahu.semestinya versi yang diceritakan adalah versi tokok tambah seolah-olah DIA dah hidup dengan aku selama 40 tahun. versi dah kenal luar dalam.

aku tak marah tentang apa yang DIA ceritakan sebab aku tahu big boss sendiri dah tahu tentang problem aku. cuma aku bengang tentang kenapa perlu diceritakan semua tu kepada mereka yang tak berkaitan? kenapa perlu ditokok tambah cerita yang tak ada?

********

aku tak rasa nak tengok muka dia sekarang. dah tak kuasa nak capslockkan dia lagi. kepada dia, selamat pengantin baru in advance. dah sesuai sangat kahwin masa ni. semoga lepas kahwin dah tak meroyan tak tentu pasal lagi. jaga tepi kain pelikat bakal suami baik-baik, tak payah sibuk gosok tepi kain orang lain.



peace!



2 comments:

Anonymous said...

like,like,like,like.....

parkker said...

org mcm tu mau Dtembak je ngn snapang gajah....hahahaha